Black Propaganda in British media

In November 1995,

a „Sunday Telegraph“ newspaper article alleged Colonel Gaddafi’s son was connected to a currency counterfeiting plan. The article was written by Con Coughlin, the paper’s chief foreign correspondent and it was falsely attributed to a „British banking official“.

In fact, it had been given to him by officers of MI6, who, it transpired, had been supplying Coughlin with material for years.

not sooo long ago -via Wikipedia

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s