World’s most valuable brand

In 2011, Apple has emerged as the most valuable brand in the world, ending the four-year reign of Google.

The annual BrandZ Global Brands survey tries to combine image and financial performance for its rankings: „Brand value is the financial value of a brand defined as the sum of all earnings that a brand is expected to generate.“

Biggest riser of all, not surprisingly, is Facebook (+246%), followed by chinese search engine Baidu (+141%). Besides that, many people are apparently still eating, drinking and smoking a lot of crap… ;)

.

01. Apple – 153.285.000.000 Dollar
02. Google – 111,498 bn Dollar
03. IBM – 100,849 bn Dollar
04. McDonalds – 81,016 bn Dollar
05. Microsoft – 78,243 bn Dollar
06. Coca Cola – 73,752 bn Dollar
07. AT&T – 69,916 bn Dollar
08. Marlboro – 67,522 bn Dollar
09. China Mobile – 57,326 bn Dollar
10. General Electric – 50,318 bn Dollar

19. Deutsche Telekom – 29,774 bn Dollar
23. SAP – 26,078 bn Dollar
29. Baidu – 22,555 bn Dollar
35. Facebook – 19,102 bn Dollar

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s